15 Mayıs 2019 Çarşamba

Nişasta


Merhabalarrrrrr,
Çokça planlar yaptığım hedefler koyduğum şu dönemde bloğum için de yeni yeni fikirlerim elbette ki var.Beğeneceğinizi düşündüğüm bir etiketle buradayım. Bundan sonra #birlikteöğrenelim başlığı altında pastaya dair kendi küçük etkisi büyük bilgilerle burada olacağım. Bunlar gerek katıldığım pasta kurslarından gerek , okuduğum pasta dergilerinden ve/veya kitaplarından edindiğim bilgiler olacak. Sizlerden gelen yorumlarla da konuyu desteklemiş beyin fırtınası yapmış birbirimize birşeyler katmış oluruz diye düşündüm. Bilgi paylaştıkça çoğalır değil mi?
Bu başlığı düşünmeden önce yazmış olduğum, Ovaleks isimli yazımı da yine bu başlık altına alıyorum dilerseniz buradan okuyabilirsiniz.
Gelelim birlikte öğrenelim başlıklı ikinci konumuz olan nişastayaa 😊
Efenim herşeyden önce ,
Unun en yakın dostu olan bu malzeme kıvam ve lezzet verici olarak mutfaklarımızın olmazsaaa olmazıııdır.  Birçokk çeşidi olan bu nişastalar arasındaki farklar da hep merak edilmiştir.
Buğday, mısır, pirinç ve patates olmak üzere benim bildiğim dört çeşidi var. Ben genellikle mısır ve buğday olanını kullanıyorum.
Buğday Nişastası; Buğday tanesinin özünden üretilir. En çok baklava hamuru açmada kullanılır. Mısır nişastasına oranla daha sarıdır.
Mısır Nişastası; Mısır tanelerinden üretilir. Diğer türlerine göre daha beyaz renktedir. Kurabiye, pasta yapımında en çok tercih edilen türdür. Sütlü tatlılarda da tercih edilebilir. Mısır nişastasının soslara daha parlak bir görüntü verdiği söylenir. GDO Sorunsalından dolayı talep edilmediği de olabiliyor.
Pirinç Nişastası; Pirinçten üretilir. En beyaz renkli olanıdır. Soslara kıvam verme, bebek maması hazırlamada yaygın olarak kullanılır. Pirinç nişastasının diğer nişastalardan farkı gluten içermiyor olmasıymış. Ahhh ne yedim ne yedim çocukluğumda..
Patates nişastası: Diğer nişastalara göre daha geniş granül yapısındadır. Çoğu hamur işi, sos ya da sütlü tatlılarda kullanılabilmesine rağmen farklı bir tat vermesinden çok da tercih edilmiyor.
İşte böylee, son olarak sevgili nişastamızı kullanmadan önce biraz suya ekleyip karıştırarak açmak gerekir. Bu noktaya dikkat ederseniz sonrasında topaklanma sorunu da yaşamamış olursunuz. Ardından gelsinn sütlü tatlılarr, pastalar.....

Resim pinteresten alınmıştır.

Hoş kalın, Hoşçakalın
Sevgiyle kalın,
Sibella
Share:

13 yorum:

  1. teşekkürler paylaşımın için.....

    YanıtlaSil
  2. Aynen mısır ve buğday nişastası yeterli oluyor şu an, diğer ikisine gerek yok gibi sanki...

    YanıtlaSil
  3. Yeni projeniz de başarılar dilerim

    YanıtlaSil
  4. Yaa pirinç nişastasını nasıl yediriyorlar çocuklara. Duymuşluğum var ama tecrübe edinmedim. :) Bu güzelim bilgiler için sağolasın.

    YanıtlaSil
  5. buğday nişastasının sağlığa da faydaları varmış,zararı ise çok fazla kullanılırsa şeker insülünü artıyomuş ama buğday nişastası daha makul gibi..nişasta hakkında önemli detaylar bunlar elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal ettiğim beyin fırtınası :) Katkıların için teşekkürler .

      Sil
  6. Çok uzak değil ben ilk okulda pirinç nişastasını bayılarak yediğimi hatırlarım.😂 Güzel paylaşım olmuş..

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bilgilendirici paylaşım teşekkürler. Sizi takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.