24 Mayıs 2019 Cuma

Muhallebili Kadayıf


Hep fotoğraf atıyorsun hani tarif nerede tarif diyenlere dayanamadım ve artık tariflerle gelmeye karar verdim . Her şeyden önce şuna inanıyorum ki artık tariflerrr derya deniz, arayıp da bulamamak mümkün değil. Ben de hiç bir reçeteyi ( pasta sektöründe böyle denir ) kendim oluşturmuyorum. Aslında bu nedenle tarif paylaşmaya sıcak bakmıyordum ama dayanamadım. Bu nedenle gerek kurs notlarımdan, gerek annemden, gerek internetten öğrendiğim lezzetleri sizlerle burada paylaşacağım.
Gelelim geçen gün instagram hesabımda paylaştığım kadayıflı muhallebi tarifine ...

Malzemeler

Muhallebisi için;
1 paket süt
1 yumurta sarısı ( bazen sarısını ilave edip beyazıyla beze yapıyorum bazen zor geliyor direkt 1 yumurta kullanıyorum)
3 karık nişasta ( mısır nişastası kullandım)
3 kaşık un
1 paket krema

Üzeri için;
Paket hazır kadayıf ( Burada azıcık kolayına kaçtım kabul)
1 yemek kaşığı tereyağı
½ çay bardağı toz şeker
Parça fındık

Yapılışı
Pastacılıkta kuraldır kurular bir yerde sıvılar bir yerde karıştırılır. Önce bir kenarda unu ve nişastayı iyice karıştırdım.
Ardından sütü ve yumurtayı ocakta iyice çırptım, kuru karışımı yavaş yavaş ilave ederek yine hızlı hızlı karıştırmaya devam ettim. Amaç sıfır topak.
Muhallebi kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşe aldım ve un kokusu çıkana kadar bir taşım daha pişirdim.
Pişen muhallebiye 1 paket kremayı ilave ederek mikser ile hızlıııca karıştırdım. Bu muhallebi bir kenarda ılınırken ben üzerinin kadayıfına geçtim.
Bir tavada tereyağı ile kadayıfı kaburdum. Üzerine şeker ve dövülmüş fındık parçalarını da ilave ederek bir tık daha kavurdum.
Ardından da gönlümce süsledim 😊
Afiyet şeker olsun.

Hoş kalın , hoşçakalın,
Sevgiyle kalın,
Sibella




Share:

12 yorum:

  1. Elinize sağlık, lezzetli görünüyor. 😊

    YanıtlaSil
  2. Tarif de güzel, üzerinin süslemesi de. Eline sağlık çok güzel görünüyor muhallebili kadayıf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoookk teşekkür ediyorum çokça sevgiler

      Sil
  3. Ramazan ayında iftardan sonra iyi gidecek hafif bir tatlı paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazanda şerbetli tatlı çok ağır oluyor gerçekten.

      Sil
  4. ellerine sağlık hafif bir tatlı bende çok severek yapıyorum....

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık enfes görünüyor.Gecenin 23.00'da canım çekti :)))

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.