26 Nisan 2019 Cuma

Ovaleks


Bu sene daha çok yazacağım, her ay şu kadar kesin yazacağım sözümü tutmadığımı fark ettim ve klavyenin başına geçtim. Hedefim ay sonuna kadar en az 3 yazı ile burada olmak. Bakalım uyabilecek miyim. Bu yazımda  size birazcık pastaların günah keçisi ovaleksi anlatmak istedim.Bir pasta malzemesi olarak pastanelerin çoğunun özellikle kullandığı, pasta yapımıyla ilgilenen kişilerin tercih ettiği malzemelerden biri olan ovaleks nedir, nerelerde kullanılır? Bilenler bilmeyenler gelin biraz ovaleks konuşalım;
Ovaleks son dönemde giderek popülerleşen bir pasta malzemesidir.  Kekteki (pandispanyadaki) kabarmayı şahlandırmak için evlerde de kullanılmaya başladı.
Ovaleks nedir sorusunun cevabına gelince; ovaleks pasta yapımında kullanılan bir katkı maddesidir. Pandispanya ve kek yapımında kullanılan bu katkı malzemesi emülgatör ve stabilizatör işlevi görmektedir. Jel kıvamındaki ovaleks pasta tabanlarında da sıkça kullanılmaktadır. Önceleri çoğunlukla pastanelerde kullanılan bu malzeme artık ev yapımı pastalara da girmeye başladı. Ovaleks kekleri daha yumuşak hale getiriyor ve daha düzgün şekilli kekler elde etmeyi sağlıyor. Pastaların evdeki pastalardan farklı olmasını sağlıyor.Hal böyle olunca kullanılması da cazip hale geliyor. Pastacılar da bu konuda ikiye bölünmüş durumda. Asla pastasına ovaleks dokundurmayanlar da var, işin sırrı bu ben kullanıyorum diyenler de var. Yorum taktir sizden konuyu gündeme getirmek benden :) bol kabarık kekleriniz olsun.

Hoş kalın , hoşçakalın,
Sevgiyle kalın,
Sibella


Cnnturk.com 'dan alıntılar yapılmıştır.

Share:

13 yorum:

  1. Katkı malzemesi ne kadar az olursa o kadar sağlıklı olur gibi geliyor bana. Tercih etmem gerekiyorsa az kabarsın ama daha sağlıklı olsun. Hamur işleri, karbonhidratlara zaten mesafeliyken bir de katkı malzemeleri ile zenginleştirilmiş olanlar masumiyetlerini kaybediyorlar sanki :))

    Ben orijinal tariflerdeki şekeri, yağı bile mümkünse kısan biri olarak bu yazıya böyle bir yorum getirebildim ancak Sibella. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça detaylı bir açıklama olmuş, teşekkür ederim.

      Sil
  2. hiç bilmiyordum..bloglardan yeni bilgiler öğrenmeye bayılıyorum...çok teşekkürler canım...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu. Fikir olabilmek ne güzel sevgilerrr..

      Sil
  3. Hem sağlıklı olsun istiyorum. Hemde dışarıda ki yediklerim gibi olsun istiyorum :) Nasıl bir ikilemdeyim bende bilmiyorum :))

    YanıtlaSil
  4. Bu bilgiyi yeni öğrendimtesekkurler.
    Jel kıvrımında oluşu acaba içinde jelatin var mıdır sorusunu da beraberinde getiriyor,inşallah yoktur.

    YanıtlaSil
  5. Eşime sordum; o da ovalekse karşı! :)

    YanıtlaSil
  6. hiç duymamıştım ama tabii ki dışarda yediklerimizle evde yaptıklarmızın birbirine benzememesinin nedenleri işte bu değişik ve çeşit çeşit katkılar ve yağlar sanırım.

    YanıtlaSil
  7. daha evvel duyduğum ve kullanıp kullanmamak arasında kaldığım bir madde
    ama katkı maddesi olduğu için vazgeçtim....

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.