19 Temmuz 2020 Pazar

Neler Yapıyorum #9

Bu sene gerçekten çok hızlı bir sene olmadı mı? Bana mı öyle geliyor ?

Korona Türkiye'ye gelir mi gelecek mi ilk vaka çıktı mı derken yılın yarısını bitirdik. Kimimiz evlerinden çıkmadı, kimimizin iş rutini değişmedi, kimimiz işsiz kaldı. Kimimiz kişisel gelişti kimimiz, psikolojik olarak çöktü.

Ben de bu süreçte mesleğim gıda sektörü olduğu için çalışmaya devam edenlerden oldum. Arda kalan karantina vakitlerimi de gerçekten karantinaya ayırdım ve hala iş dışında mümkün olduğunca evdeyiz. Tabi bu süreçte kafayı yememek için evsel bir hobi bulmak şarttı ben de çözümüz balkon bahçeciliğinde buldum. O kadar iyi geldi ki..

İnsanın toprağa dokunması, yeni yetişen bitkiyi gün gün gözlemesi öyle heyecanlı ki. Hele ki bitkiniz çiçek açıyorsa, meyve veriyorsa heyecanınız iki kat artıyor :)

Onun dışında evde kalmayı bir ceza gibi değil aksine fırsat olarak yorumladım ben. Hepimiz aslında evimize kendimize vakit ayıramamaktan şikayetçi değil miydik.. Buyrun bize fırsat. Daha çok bakım,daha çok temizlik, daha çok dizi film, daha çok kitap, daha çok ev dekorasyonu,daha çok spor... Liste o kadar uzun ki..

Ben mesela ev ve iş temposunda dizi filme sinema dışında pek zaman bulamıyordum.. Bazen serviste işe gidip gelirken izlerim. Vakit nakittir diyerek :) Ama son dönemde kendimce rekor kırdım. Fikir olması için paylaşacağım.

How met your mother
Aşk 101
Unorthadox
The Crown
Extreme Engagement

Neler okudum biraz da ondan bahsedeyim,

Martı
Gelirken  Ekmek Al
Simyacı
Agatha'nın Anahtarı
Acı Tatlı Hikayem
Bir Çöküşün Öyküsü
Falatun Bey ile Rakım Efendi

Benden haberler böyle :) Bitkilerimi de başka bir postta bol bol paylaşırım.
Şimdilik sağlıkla ve hoş kalın :)

Sevgiler,
Sibella

23 Nisan 2020 Perşembe

Virüs Pasta


Merhaba sevgili blog ailem,

Nasılsınız? Nasıl geçiyor günleriniz?

Ben bir süredir bloğa ara verdim. Hem hiç elim gitmiyor. Hem de iş yoğunluğunda hiç vaktim kalmıyor. Az önce pastalı bir haber okuyunca dedim ki Sibella hem bloğuna malzeme çıktı hem de bu vesileyle iki satır yazmış selam vermiş olursun. :)

Konya'da hastanede nişan yapan çiftin korona pastasını görünce yüzümdeki tebessüme hakim olamadım. Tadı gibi  leziz bir ömür dilerim, umarım tez zamanda düğün pastalarına kavuşurlar.
Link' ini de şuraya ekliyorum eğer detay okumak isterseniz diye.

Daha uzun bir yazıya kadar şimdilik sevgiyle kalın.
Sibella

Kaynak: Hürriyet.com

23 Şubat 2020 Pazar

Konuk Yazarlar (Blogcu Sultan)

Merhabalarrr..

Size leziz birr kış tarifiyle geldimm... Tarif benden değil Blogcu Sultan 'dan kendisi aslında
benim blog hayatına ilk geçtiğim günlerde ilk okuduğum blog sayfalarından ama bir süredir sayfasını
zirayet etme şansım olmamıştı. buraları çok ihmal ediyorum çok :( Öyle eskilere  doğru 
okurken leziz bir tarifini okudum. Narlı lokum.. Vee çokk basit görünüyordu.. Ve de bence
hazır lokumlardan çokk daha sağlıklıdır o yüzden enn kısa sürede ben de yapacağım.
Hadi siz de afiyetle okuyun sonra da yapın şimdiden afiyet bal şifa olsunnn....

NARLI LOKUM TARİFİ

Kış ayında en çok ihtiyacımız olan antibiyotiği narda bulmak mümkün. O sebepten evimizde narı eksik etmemeliyiz. Nar ile bir sürü tatlı yapmak mümkün olduğu gibi lokumda yapabiliriz. Ben sizlere bugün görüntüsü ile gözlerimizi, lezzeti ile de damaklarınızı şenlendirecek narlı lokum tarifi vereceğim. Bu lokumu dilerseniz bayramlarda, mevlitlerde ve kandillerde de yapıp eşe dosta ikram edebilirsiniz. Yada Türk kahve yanında ikramlık olarak hazır lokum yerine bizzat kendi yaptığınız Narlı lokumu servis edebilirsiniz.

NARLI LOKUM TARİFİ

Yapımı çok basit olan Narlı lokumum dilerseniz hemen tarifini vereyim de sizlerde hemen şimdi yapıp buzdolabına kaldırın. 😊

Narlı Lokum Malzemeleri

  • 2 bardak nar suyu 
  • 2 bardak şeker 
  • 6 kaşık nişasta 
  • Süslemek için Hindistan cevizi

Narlı Lokum Nasıl Yapılır?

Nar suyunu derin bir tencereye koyun. İçerisine nişasta ve şekeri de ekleyip bir çırpıcı ile devamlı karıştırarak pişirin. Narlı lokum karışımı ilk kaynamaya başlayınca 'eyvah bu tutmadı. Rengi pembe oldu!' diyerek endişelenmeyin. Kaynadıkça rengi kırmızıya dönüyor. Koyulaşınca tabanını soğuk su ile ıslattığınız bir borcama boşaltın. Üstünü spatula ile düzenleyip, soğuyana kadar mutfak tezgahında soğuduktan sonrada buzdolabına kaldırıp bir kaç saat yada bir gece buzdolabında bekletin. Sonrada bir bıçak yardımı ile kare kare lokum şeklinde kesin. Sonrada kestiğiniz kareleri hindistan cevizi dökülmüş tabağın içine alıp, her tarafını hindistan cevizi ile kaplayın.

NARLI LOKUM TARİFİ

Biz ailecek Narlı lokuma bayıldık. Bence sizde yapın. Kesin sizde çok seveceksiniz. Hatta yapımı basit ancak lezzeti çok yerinde olan bu lokumdan sonra eliniz hazır lokum almaya gitmeyecek, kesin bilgi... 😋


21 Şubat 2020 Cuma

30 Ocak 2020 Perşembe

Denebunu Aralık Kutusu


Merhabalarr, bir ayın daha sonuna geldik. Bu ay 3 yazı ile kendimce küçük bir blog başarısı yaşıyorum. Zaman nasıl hızlı geçiyor. Ne çabuk şubat olduk. Ben daha aralık denebunu kutusunu paylaşamamışım. Denebunu kutlularını çok seviyorum. Bilmediğim ürünleri denemeyi, iş yerime kargo gelmesini, kendime hediye almışım hissini çok ama çok seviyorum. Üye olduğum 2 sene boyunca hiç kutu almamıştım ve siteye güvenim sıfırdı. Ama 2019'da 3 kutu aldım ve üçü de birbirinden güzeldi. Dilerim dileyen herkese ilk üye olduğundan itibaren bol bol çıkar:) Hadi gelin şimdi aralık kutusuna birlikte göz atalım.  
1-Nestle Nesfit Kırmızı Meyveli Tam Tahıllı Bar

Buna bayılıyorumm. bazen tatlı ihtiyacımı çikolatayla karşılamak istemediğimde bu tip barlar kullanıyorum. Kırmızı meyvelisi favorim olur.
2-Nestle Ballı Cheerisos Tam Tahıllı Bar

Ballı cheerisos tercih etmemiştim hiç sanırım benim tercihim yine kırmızı meyveli olur ama güzel miydi evet güzeldi.

3- Nestle Corn Flakes Tam Tahıllı Bar

Bakın bunu sevdim. Corn Flakes ne güzel şey.

4- Supradyn Film Kaplı Tablet 

Vitaminler tabletlerini kullanma diyen de var. Karışık paketleri kullanmak yerine sadece neye ihtşyacın varsa o tableti kullan diyen de var. Tabi ki doktor kontrolü ve tavsiyesi çok önemli. Ama ben ara da bu vitamin tabletlerini kullanıyorum. özellikle kışın dönem dönem ihtiyaç duydukça alıyorum ve kendimde faydasını da görüyorum.

5- Love Beauty and Planet Aktif Kömür Tozu 
& Portakal Çiçeği Özlü Diş Macunu 
 Love Beuty markasını seviyorum, diş macununu  hiç kullanmamıştım ayrıca kömür bazlı diş macunu da hiç kullanmamıştım. Memnun kaldım, markanın bambu diş fırçasını da almayı düşünüyorum.


Böyle işte, bakalım sıradaki kutu ne olur, ne zaman olur. Yeni kutu gelince haberlerşiriz şimdilik hoşça kalın.
Sevgiler,
sibella



23 Ocak 2020 Perşembe

Mim: Hakkımda Bilmediğiniz 11 Şey


Çok geç yazabildiğim bir mim yazısı ile buradayım. Öncelikse sevgili Pastelden arkadaşıma beni mimledği için çokk teşekkür ediyorum.

1)Kendinde sevmediğin özelliğin nedir?
Hırslarım, bu  aslında şöyle, kendimle İlgili yapacağım bir şey olduğunda o şeyi kesinlikle yapmak zorunda hissetmem. Bu kitap bu akşam bitecek mi evet bitecek. Bu sezonu 2 günde izleyecek miyim evet izleyeceğim. Bu huyum beni bazen gerçekten yoruyor.
2)En büyük takıntın nedir?
Kırışmış defter kitaplar. Asla ama asla kırışık deftere tahammül edemiyorum.
3)Kimsenin bilmediği bir sırrın var mı?
Burada yazınca kimsenin bilmediği sır olmaktan çıkar heralde değil mi 😊
4)Hayattaki en büyük başarın nedir?
Bu yoruma açık bir soru olabilir. Dönem dönem kendimizle gurur duyduğumuz, kendimizi göklerde hissettiğimiz anlar elbette olur. Şuna inanıyorum ki, siz etrafınızda olup biten güzellikleri , kendinizdeki güzellikleri görüp şükrediyorsanız her günde bir başarı bir şans bir mucize bulabilirsiniz. Yok bakış açınız negatifse ve siz dünyaya isyan gözlüklerinizle bakıyorsanız, size verilmiş hiçbir nimetin tadını almamışsınızdır.
5)Seni en mutlu eden şey ya da şeyler nelerdir?
Kendim. Eşim, annem, babam, kardeşim,işim .. Kendime ayırdığım zaman. Eşimle yediğim yemek. Cuma günleri.. o kadar uzun uzun yazabilirim ki..
6)En sevdiğin ünlü kim?
Sanırım benim enn sevdiğim ünlü yok. Görmek istediğim, imza almak istediğim ya da. Tabi ki çok saygı duyduğum ünlüler var ama soru bu değil.
7)Şansa inanır mısın, şans getirdiğine inandığın bir eşyan var mı?
Hayatta 2 türlü şans olduğuna inanıyorum. 29 yıllık hayatımda bunu gözlemledim. Bir doğuştan gelen şans ki bu bazılarında gerçekten fark ettiğimiz bir gerçek. Neye elini atsa o işi pürü pak oluverir. Bir diğer şans ise tırnaklarınızla kazandığınızdır. Emek olmadan yemek olmaz dedikleri.. Şans getirdiğine inandığım bir eşyam yok ama bazı eşyalarıma manevi değeri nedeniyle çok düşkün olabiliyorum.
8)Hayalindeki meslek ve nedeni?
Hiç değişmedi. Hep öğretmen olmaktı. Zaman içerisinde içimdeki beni keşfeden insanların sen öğretmen olmalıymışsın dediğini duyunca bir kez daha emin oluyorum. Tabi bazı şeyler kismet.
9)Kafan bozukken yaptığın şeyler nelerdir?
Sessiz ve yanlız kalmak
10)En sevdiğin film ya da dizi?
Eski türk filmleri
11)Kendine hangi sorunun sorulmasını isterdin ve cevabın ne olurdu?
Değişik bir soru olmuş. Ben sanırım meraklı bir kişilik değilim. İnsanlara çok soru sormam. İlgilenmem aklıma da gelmez. Bana da çok soru sorulmasından hoşlanmam galiba. Bu soru pas 😊
Bu eski bir mim olduğundan ve bende 1 ay önce mimlenip yeni yazabildiğimden herkes zaten yapmıştır düşüncesindeyim. Mimi yapmamış olan herkese selam olsun, mimlendiniz 😊

Sevgiler,
Sibella

21 Ocak 2020 Salı

Neler Yapıyorum #8 Yeni Yıl


Merhabalarr,

Azıcık geç kalmış olsam da yeni yılınızı enn içten dileklerimle kutlarım. Umarım 2019’dan çok daha güzel bir sene olur hepimiz için. Bi süredir yoğunluktan yazamıyorum. Biraz neler yaptığımı yazmak bloğuma zaman ayırmak istedim. Son zamanlarda neler mi yapıyorum?

Netflix'e sardım :) Atiye'yi ilk günden bitirdim. Şimdi de eş zamanlı olarak The Crown ve How I Met Your Mother'ı izliyorum. Bi’ parça geç kalmış olabilirim ama sanırım ben dizi izleme kültürünü yeni yeni ediniyorum. 

Uzunn zamandan sonra yeniden Denebunu kutusu aldım. İlk fırsatta bloğumda detaylıca yazacağım bunu, epey güzel ürünler vardı aralık kutusunda. 

İngilizce kursuna başladım. Burada olamadığım zamanlarda oradaydım :) B1 kurunu yeni bitirdim. B2'ye başlamadan önce de bir kaç hafta dinlenmek istiyorum. Şu yabancı dil konusu çok karışık önerileriniz varsa lütfen bana yazın her türlü fikre muhtacım. İşte çok kısaca böyle...

2019 benim için çok şeyi değiştiren bir sene oldu. İşten ve eşten yana yüzümü güldürdüğü için teşekkürüm sonsuz..

2020 için hedeflerim yok mu tabiki var. Bu sene hayallerimi biraz içimde tutmak istiyorum. Sanırım daha kendime ayırdığım bir sene hayal ediyorum. İnşallah daha çok gezmeli, daha çok dizi filmli, daha planlı, daha kendime çok şey kattığım...

Şimdilik hoş kalın hoşçakalın.
Sevgiler,
Sibella