23 Şubat 2020 Pazar

Konuk Yazarlar (Blogcu Sultan)

Merhabalarrr..

Size leziz birr kış tarifiyle geldimm... Tarif benden değil Blogcu Sultan 'dan kendisi aslında
benim blog hayatına ilk geçtiğim günlerde ilk okuduğum blog sayfalarından ama bir süredir sayfasını
zirayet etme şansım olmamıştı. buraları çok ihmal ediyorum çok :( Öyle eskilere  doğru 
okurken leziz bir tarifini okudum. Narlı lokum.. Vee çokk basit görünüyordu.. Ve de bence
hazır lokumlardan çokk daha sağlıklıdır o yüzden enn kısa sürede ben de yapacağım.
Hadi siz de afiyetle okuyun sonra da yapın şimdiden afiyet bal şifa olsunnn....

NARLI LOKUM TARİFİ

Kış ayında en çok ihtiyacımız olan antibiyotiği narda bulmak mümkün. O sebepten evimizde narı eksik etmemeliyiz. Nar ile bir sürü tatlı yapmak mümkün olduğu gibi lokumda yapabiliriz. Ben sizlere bugün görüntüsü ile gözlerimizi, lezzeti ile de damaklarınızı şenlendirecek narlı lokum tarifi vereceğim. Bu lokumu dilerseniz bayramlarda, mevlitlerde ve kandillerde de yapıp eşe dosta ikram edebilirsiniz. Yada Türk kahve yanında ikramlık olarak hazır lokum yerine bizzat kendi yaptığınız Narlı lokumu servis edebilirsiniz.

NARLI LOKUM TARİFİ

Yapımı çok basit olan Narlı lokumum dilerseniz hemen tarifini vereyim de sizlerde hemen şimdi yapıp buzdolabına kaldırın. 😊

Narlı Lokum Malzemeleri

  • 2 bardak nar suyu 
  • 2 bardak şeker 
  • 6 kaşık nişasta 
  • Süslemek için Hindistan cevizi

Narlı Lokum Nasıl Yapılır?

Nar suyunu derin bir tencereye koyun. İçerisine nişasta ve şekeri de ekleyip bir çırpıcı ile devamlı karıştırarak pişirin. Narlı lokum karışımı ilk kaynamaya başlayınca 'eyvah bu tutmadı. Rengi pembe oldu!' diyerek endişelenmeyin. Kaynadıkça rengi kırmızıya dönüyor. Koyulaşınca tabanını soğuk su ile ıslattığınız bir borcama boşaltın. Üstünü spatula ile düzenleyip, soğuyana kadar mutfak tezgahında soğuduktan sonrada buzdolabına kaldırıp bir kaç saat yada bir gece buzdolabında bekletin. Sonrada bir bıçak yardımı ile kare kare lokum şeklinde kesin. Sonrada kestiğiniz kareleri hindistan cevizi dökülmüş tabağın içine alıp, her tarafını hindistan cevizi ile kaplayın.

NARLI LOKUM TARİFİ

Biz ailecek Narlı lokuma bayıldık. Bence sizde yapın. Kesin sizde çok seveceksiniz. Hatta yapımı basit ancak lezzeti çok yerinde olan bu lokumdan sonra eliniz hazır lokum almaya gitmeyecek, kesin bilgi... 😋


Share:

7 yorum:

  1. Bende limonlusunu denemiştim daha önce. Narlı da güzel olur diye düşünüyorum.:)

    YanıtlaSil
  2. oyyy narlı lokum yedim nefis yaa ama evde bilmiyom tabii saool. blogcu sultaan, evet, severim tabisidekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şeker olsun deep evet blogcu sultan :)

      Sil
  3. teşekkür ederim canım benim. kendi tarifimi burada görmek hoşuma gitti. Onun şerefine bu hafta bloğuma bir post gireceğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef bloğa ara vermek zorunda kaldım. Yeni cevap yazabiliyorum. Ben teşekkür ederim. Tarif için.Sevgiler

      Sil
  4. kolay birşey..daha önce hicbiryerde rastlamadım acıkcası..defterime kaydettim..mutlaka deneyecegim.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.