2 Ocak 2019 Çarşamba

Yeni Yıl Pastası


Yeni yılımız kutlu ve musmutlu olsun. Geldi gelecek derken 2019'un 2 gününü yaşadık bile. Nasıl başlarsan öyle gider dediklerinden , düşündüm ki bu seneki yazıma bir tarifle başlayayım , yıl boyu çeşit çeşit tarifler paylaşayım. Malumunuz pastanın yeri benim için ççok ayrı ama yavuklum beye pasta yapnak bir nasip olmamıştı. Dedim yeni yılda da yapmazsam adam ne dese haklı :)
Ve girdim mutfağa ...
Daha önceden de söylediğim gibi hiçbir reçete bana ait değil zaten ahkam da kesmem neredeyse her tarif internette mevcut. O yüzden ben size birazcık süslemesini anlatayım. Öncelikle ister pandispanya yapın ister kek yapın, ister hazır pasta tabanı alın bir kekiniz. olsun. Lezzeti nasıl isterseniz öyle olsun, kakaolu olsun sade olsun, tarçınlı olsun, aromalı esanslı olsun. Mümkünse kekiniz bir gece dinlensin ki ince ince kesilsin. Sonra bir pastacı kreması yapın, pasta arasına krem şanti sürerseniz o biraz ev yapımı oluyor. Sizin ki daha iddaalı olsun. Açın internetten , keyfinize göre bir krema tarifi bulun. Süt , yumurta, nişasta,un,şeker iyice ocakta pişsin. Ocaktan almaya yakın vanilyayı dökün , aldıktan sonra azıcık tereyağı ekleyin ki pırıl pırıl olsun. bu kremayı pastanın arasına sürün meyve ile çikolata ile lezzetlendrin. En son pastayı kapatıp ince bir kat üzerine sürün ama incecik olsun. En son krem şanti yapın mis gibi sıvayın pastanızı keyifle dümdüz yapın sıvasını. Sonra verin buzdolabına biraz daha dinlensin pasta. Arkasından bir güzel çikolata sosu yapın soğuyunca dökün pastanın üzerine ışıl ışık ayna gibi parlasın. Gelelim üzerindeki parça çikolatalara. Önce istediğinizz çikolatayı benmari usulü (kaynar suyun içinde başka bir  kasede) eritin. Erimiş çikolatayı da yağlı kağıda inceeeciikkk yayın. Yağlı kağıdı rulo yapıp buzdolabına koyun 3 saat bekletin. Sonra yavaşçaa açın ruloyu kıtır kıtır kırılan çikolataları seyredin ve süsleyin pastanızı gönlünüzce.




Afiyet şeker olsun,
Sevgiyle,
Sibella 





Share:

16 yorum:

  1. Woww harika olmuş ellerine sağlık tadını merak ettim bi dilim kesermisin :)) Mutlu yıllar :*

    YanıtlaSil
  2. Harika gözüküyor canim.Bende pasta yapmayı çok severim.Musmutlu bir yıl olsun ♥️

    YanıtlaSil
  3. harika olmuşşşş , pastadan daha lezzetli bir yıl olsun 2019 ...

    YanıtlaSil
  4. Genelde yemek tarifi okumayı sevmiyorum, çünkü canım çekiyor :) Ama pasta olunca kendimi tutamadım, okumuş bulundum :) Dilerim 2019 senin için bu pasta kadar lezzetli geçer :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu o zaman bana belki mutfağa girmeye de teşvik ederim :) dilerim hepimiz için öyle olur

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor 🤗
    Ben de çok severim pasta yapmayı, ama en çok da üstünü süslemeyi severim😊Hatta öyle ki, çoğunu deli kızın çeyizine benzettiğim bile olur 🙈
    Yılın tüm günleri bu pasta gibi harika geçsin, hep tadın yerinde olsun🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severek yapınca geri kalan hiçbirşey önemli değil olsun varsın deli kızın çeyizi gibi olsun :) Teşekkür ederim

      Sil
  6. Ellerine sağlık Harika görünüyor
    Rulo çikolata fikri Harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkür ederim denersiniz belki :)

      Sil
  7. Ayy cumartesi cumartesi nasıl yapasım geldi,malzeme yok öğrenci evimizde :)) tatile artık. Enfes görünüyor��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa üzüdüm şimdi o zaman sana özel bir krema tarifi vereyim öğrenci işi. Bir paket krema al ve ocakta kaynat ocaktan al ve içine 200 g çikolata at karıştırarak erit :) bir de hazır kek misssssss gibi çikolatalı pasta :)

      Sil
  8. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık 😍

    YanıtlaSil
  9. maşallah yaa nasıl gidiyo pasta işleriii devam ediyon dı maa :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.