19 Ocak 2019 Cumartesi

Neler Yapıyorum #4 Tüketim&Birikim


Güzel bir kış gününden selamlar,

Yoğun bir haftanın ardından , yoğun bir cumartesi akşamı hazır sakin bir kaç saatim varken bu sene bloğuma daha çok zaman ayıracağım sözümü tutmaya geldim :)

Hayat öyle yoğun ki, bazen sanki o koşturmacada kendini bile unutuyor insan.

Öyle ki, dönüp geriye baktığınızda bugün ne yedim , ne içtim, kendim ,ailem  sevdiklerim için ne yaptım? Sağlığım keyfim neşem için ne yaptım ? Hiç birine cevap veremiyorsunuz .

Dün akşam çok sevdiğim bir tanıdığımla hayata dair sohbet ederken tam olarak bu ruha büründük.

Çok şeye dair sohbet ettik ama özellikle bir konuya daha çok eğildik ki ben onu buraya da taşımak istedim.

Konumuz tüketim çılgınlığı yüzyılında nasıl birikim yapılır üzerineydi.

Kendimizce maddeler sıraladık ve biraz minimal yaşama değindik, Şöyle ki;

* Birikim yapmak için ay sonunu bekleme! Maaşı alır almaz kenara bir kaç birşey at ve de ki benim param bu ve  bu ay bu kadarını harcayabilirim.

* Olmaz da olur da o maaştan bir kaç kuruş kaldıysa o ay onu da kenara at harcama at kenara !

* Aylık birikim hesabı tut, geriye dönüp baktığında her ay ne kadar biriktirmişsin kontrol etme şansın olsun !

* Her ay en az 3 gün para harcamama günü yap, ben bunu üniversitede ayda 4-5 gün olarak yapıyordum. Gerçekten çok faydası oluyor.

* Bireysel emeklilik  ile de birikim yapılabilir , üstelik devlet katkısı da var.

* En bilindik ama en faydalı olan yöntem olan kumbarayı hayatına kat ama açılmayacak bir kumbara olsun ve gözünün önüne koy sık sık içine para at .

* Bir de sanal kumbaran olsun. Yedek bir hesap 48,25 tl'lik bir alışveriş mi yaptın, 1,75'i hoopp sanal hesaba bir kumbaran da burada oldu.

* Bunlar birikim yöntemleriydi e tabi asıl birikim de harcarken olur, harcamalarını planla...

* En önemlisi de bütün bunları lafta bırakma uygula :)

Bakalım uygulayabilecek miyiz  :)

Sevgiler ,
Sibella

Ps: Görsel Pinterestten alınmıştır.


Share:

24 yorum:

  1. Çalışırken her ay bir çeyrek alırdım, ıyi oluyor

    YanıtlaSil
  2. Güzel önerileriniz var. Bence uygulandığında ciddi bir fark olur bu konuda bende dikkatliyimdir. Para tutmayı bilmek ayrı bir irade :) paylaşiminiz icin teşekkürlerr.

    YanıtlaSil
  3. Çok doğru söylemişsin
    Şahane hissediyor insan öyle yapınca
    Ben tüm 1 yıl boyunca uyguladım
    Alışveriş çılgınlığından bağımlılığından kurtuldum
    Bendeki bana yeter demek mühim mevzuu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinliklleee haklısın, bakalım bu yıl bende deneyeceğim :)

      Sil
  4. Ne güzel düşünmüşsünüz.Ben de hep bir şeyler alırken lazım mı diye defalarca sorarım kendime öyle alırım. Kıyıya köşeye de acil durumlar için bir şeyler koyarım. Birikim kesinlikle şart. Yaş ilerledikçe insan rahat yaşamak istiyor. Umarım geçekleştirebilir ve rahat bir yaşam sürersiniz 😊

    YanıtlaSil
  5. Umarım tüm bu hedefleri gerçekleştirirsiniz :)

    YanıtlaSil
  6. Birikim yapmanın en önemli adımı birikim yapmaya karar vermektir.

    YanıtlaSil
  7. şuan birikimleri yiyoruz birikim yapma şansı çok yok :)

    YanıtlaSil
  8. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğrayacağım ben de, teşekkür ederim :)

      Sil
  9. ayy yaaa saol valla uygularım yaa para tutmak kullanmak poroplem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi deeppp , dilerim faydam dokunur :)

      Sil
  10. Hepsi de güzel ve yararlı maddeler..
    Umarım çokça birikir bereketlenir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, hepimiz için öyle olur teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Ayy evet ya ajanda tutuyorum ınsallah başaracagız :D

    YanıtlaSil
  12. Bende hergün çantamdaki bozuklukları kıyıya atmaya çalışıyorum bazen çok ciddi meblağlar oluyor

    YanıtlaSil
  13. bende hayatımda minimalizm felsefesini uygulamaya çalışıyorum

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.