17 Nisan 2018 Salı

Baylan (Kadıköy)

Efenim ben geldimm;
Kişisel bloğuma ne katsam, ne yazsam, nasıl renklendirsem diye düşünürken aklıma gezi yazıları geldi. İnceledikçe görüyorum ki hemen hemen her kişisel bloger yazarının bir Gezi köşesi var. Benim neden olmasındı :) O yüzden açtım ajandamı ve başladım yazmaya .. Sonra dedim ki Sibella dur Datça’ya gittim balık yedim siz de yiyin dememelisin sen. Madem ki adını pasta bloğu koydun, pastane anlatmalısın sen. Gerçekten gittiğim, yediğim, beğendiğim/beğenmediğim... Sizce de kulağa daha cazip gelmiyor muu?
Hazırsanız bir İstanbullu olarak önce onu yazmazsam ayıp olacak olan pastaneye götürüyorum sizleri..
BAYLAN
Sitesinde tanımladıkları gibi; nevi şahsına münhasır, kendinden menkul bir İstanbul müessesidir. Biz İstanbulluların Kadıköy’e yolu düştüğünde muhakkak önünden geçtiği ama hiç de denemediği o meşhuuurr pastane.. Birazcık tarihine gidecek olursak , kurulduğu günden bu yana aralıksız olarak faaliyetine devam eden, yaşayan en eski pastane olma özelliğini taşıdığını öğreniriz.
Arnavutluk’tan göç eden Filip Lenas tarafından Loryan adıyla açıldıktan sonra 1934’de Baylan adını alan işletme; ilk şubesini Beyoğlu’da açsa da Karaköy ve Gayrettepe dönemlerinin ardından bugün sadece Bebek ve Kadıköy’de hizmet vermeye devam ediyor ve Baylan’ı ilk mesken tutan da Atillâ İlhan.
Klasikleşen tatlarına değinecek olursak;
En meşhur ve en bilidik olanı Kup Griye . Diğer lezzettli tatlıları; Trüf, Adisababa, Montebianco, Karamel ve Moncheri. Bu lezzetli tatlıların yanı sıra Makaron (macaron) ve Çikolata satışlarıda yapıyorlar.
Adres paylaşmadan olmaz;
Kadıköy Şubesi Adres: Caferağa Mh. Muvakkıthane Cd No:19 Kadıköy, İstanbul Telefon: (0216) 346 63 50
Bebek Şubesi Adres: Cevdet Paşa Caddesi No: 52-54 Beşiktaş, İstanbul Telefon: (0212) 358 07 60

*Aşağıdaki sayfalardan derlemeler yapılmıştır.
http://www.istanbul.com/
http://baylangida.com/
Share:

4 yorum:

  1. Mutlaka gidip görmeli tatlıları tatmalı

    YanıtlaSil
  2. Ama canımız çekti şimdi. Gerçi biraz bakım gerektiğini düşünmüşümdür mekana.Ama o tatlıları yok mu? Hepsi şahane.

    YanıtlaSil
  3. 🙈 En kısa zamanda bi uğrayın o zaman siz :) Ben de oraya gittiğimde babaanneme gitmişim gibi hissediyorum :))))

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.