29 Kasım 2019 Cuma

Efsane, Çılgın, Şahane CUMA


Herkese merhabalar,

Biliyorsunuz bloğum pasta teması üzerine kurulu, öyle her aklıma geleni yazdığım bir sayfa olarak kullanmıyorum burayı ama bugün gerçekten uzun uzunn yazmak istedim.

Arkadaşlarım arasında tutumlu adledilirim. Öyle olur olmaz harcamalarım yoktur. Elimde telefon o malum sitelerde sürekli sepete birşeyler atmak gibi bir hobim de yok. Gerçekten canım çok alışveriş yapmak isterse ve gerçekten ihtiyacım varsa alışveriş yaparım. Tabikii ki çalışan bir kadın olarak sanal alışverişi de çokk severim.

Konuyu nereye bağlayacağımı başlıktan zaten anladınız :)

Malum günümüzde sık sık çılgın indirimler oluyor. (?) Bunlardan biri de içinde bulunduğumuz Black Friday, Şahane-Efsane ya da Çılgın Cuma (artık adına ne derseniz) indirimleri..

Sizde bu indirmleri takip edenlerden misiniz yoksa benim gibi reddedenlerden misiniz?

Her zaman tezim şu olmuştur; eğer bir ürün 10 liradan 4 liraya düşmüş ise,  6 lira kar etmiş olmuyoruz 4 lira harcamız oluyoruz ve böyle böyle çılgınca para harcıyoruz.

Tam bu konu üzerinde yoğunlaşmışken paylaşmak istediğm 10 altın ipucundan bahsetmek istiyorum.
Satın almadan önce bu soruları kendimize sormamız gerekiyormuş

*Neden Buradayım? Gerçekten aklımda almak istedğim bir ürün var mı ?
*Halihazırda böyle bir şeye sahip miyim?
*Bununla kombinleyeceğim başka şeylerim var mı ?
*Bedeni tam bana göre mi ? Kilo alınca/verince giyerim diyor muyum?
*Bunu birden çok kez kullanacak mıyım ? Satın almak yerine ödünç alma seçeneğim var mı?
*Moda bir ürün mü alıyorum? Bu moda devam eder mi ?
*Param yetiyor mu ? Taksit mi yapacağım ?
*Gerçekten beğendim mi markasına mı vuruldum ?
*Kullanımı kolay mı? Mesela her kullanımda kuru temizleme gerektirecekse bununla uğraşır mıyım?
*Rahat mı ? giymeme engel olacak bir sorunu var mı? (Kaşındırır mı dar mı)

Aslında bir çoğunun cevabı hayır belki de, siz ne düşünüyorsunuz? Hadi yazın biraz dertleşelim.

Hoş kalın,
Hoşçakalın,
Sevgiyle kalın.

CareerGirlDaily sitesinden alıntı yapılmıştır.
Share:

17 yorum:

  1. Bilmem ki ya hersey var aslında zam yapıp uzerine birde ındırım saçma oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten. Önce zam yapıp sonra adına zam yapıyorlar. Bir üründe yakaladım böyle yaptıklarını. Sonra sitelere pek güvenim kalmadı.

      Sil
    2. Ah değil mi değil mi :/

      Sil
  2. bunun adı zaten alışveriş manyaklığı şekerim
    bu sorulara herkesin cevabı hayır ama bunu kendine soran kadın zaten orada olmaz
    aslında önemli bir konuya değinmişsin
    bendeki bana yeter diyebilmeliyiz
    teşekkürler
    şu yazımı okumanızı tavsiye ederim
    https://mavianne.blogspot.com/2018/05/alsveris-manyaklgndan-nasl-kurtuldum.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyice tüketim toplumu olduk çıktık :( Memnuniyetle okuyacağımmm. Sevgiler

      Sil
  3. Bence reklamın gücü bu. Black Friday diye bir güne hazırlanıyoruz ve o gün cebimizi boşaltıyoruz. İlerde lazım olur bahanemiz hazır. Gerekli gereksiz ne varsa dolduruyoruz.

    Herkes sizin gibi liste yapma Black Friday'in anlamı kalmaz ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece ihtiyacımızı alsak ya da indirimler gerçek indirim olsa anlamı kalır da.. işte..

      Sil
  4. Sorular çok iyi olmuş kesinlikle. Not alıp alıp alışveriş hastalığı olanlara okutmalı. Ben kesinlikle reddedenlerdenim. Birde sosyal medyada görüyorum kapıların açılmasını bekliyorlar saatlerce falan.. İndirim var diye, almış olmak için almak ne kadar mantıklı bilemiyorum gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah gerçekten insan kendine bu çılgınlığı neden yapar bilemiyorum

      Sil
  5. Bence indirim filan yok etiketleri değiştiriyorlar indirim varmış gibi
    Daha yukseltiyorlar fiyatları iyi bir gözlemci bunu net görebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Piyasa analizini iyi yapmak gerek

      Sil
  6. Mantıklı sorular ben de almayacağım bir şey diyordum bir sürüü kitap aldım. Yeni yazımda sizi mimledim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkk özür dilerim 1 ay sonra okuduğum için :(

      Sil
  7. Aldığımız çoğu şey aslında gereksiz. Ama bir şekilde zihnimize "al" mesajları iletiliyor. Sadece giysi için değil, her ürün grubu için böyle aslında. İndirimlerden yararlanmak bana göre güzel, yani 4 lira harcamış oluyoruz, ama 6 lira da cebimize kalıyor. Fakat burada önemli olan aldığımız şeyin gerçekten ihtiyaç olup olmaması. Bunun için de almayı düşündüklerimi genellikle listeliyorum; bu hem üzerine düşünmeme yardım ediyor hem de kolaylık sağlıyor. Eğer bir fırsat varsa listeyi hafifletiyorum. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde farklı bir açıdan bakmışsınız. Haklısınız da. Liste önemli tabi. Sanırım genelde liste yapmayı sevmiyoruz.

      Sil
  8. merhaba . bloğuma ziyaretinizden dolayı teşekkür ederim. Sanırım sizin bloğunuzla ilk defa karşılaşıyorum. ilk dikkatimi çeken temanız oldu gerçekten çok güzel bir tema.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler .
Blog sahibi olmayan misafirlerim anonimi işaretleyerek yorum bırakabilirler.